W Pekinie w zeszłym tygodniu rząd ogłosił, że miasto ograniczy rejestrację nowych samochodów do 240 tysięcy rocznie. To stanowi jedynie jedną trzecią sprzedaży nowych samochodów w Pekinie w roku 2010. Pekin stanowi około 5 procent chińskiego rynku samochodowego.
Chińskie ministerstwo finansów poinformowało również o przywróceniu podatku od sprzedaży małych samochodów z silnikami do 10 procent z 7,5 procent w 2010 r.
Szanghaj, miasto o podobnej populacji jak w Pekinie, miało ograniczenie w rejestracji nowych samochodów od lat.
Chińskie miasta inwestują w nowe metro i systemy transportu publicznego, aby sprostać wymogom transportu w ich miastach, które wciąż rosną. Miasto Guangzhou, jedno z największych węzłów dla przemysłu samochodowego wybudowało dużą sieć metra w ciągu ostatniej dekady, które doprowadziło do unikania zatorów komunikacyjnych w Pekinie.
Spowolnienie wzrostu może nie być takie złe dla producentów samochodów, którym ciężko nadążyć za popytem w Chinach. Wzrost stanowił dużą część rekordów sprzedaży dla zachodnich samochodów takich jak VW Group, GM. Po raz pierwszy, GM sprzedaje więcej samochodów w Chinach, niż ma to miejsce w rynku krajowym w tym roku. I marki premium, takie jak Audi, BMW i Mercedes-Benz odnotowały gwałtowny wzrost sprzedaży również w Chinach i wprowadziły wersje samochodów na lokalny rynek, tylko z innym rozstawem osi m.in takie jak Audi A8 L, które są bardzo popularne.
Ograniczenia na auto w Chinach mogą prowadzić do jednego. Zachodni konsumenci nie kupowali jeszcze jednej rzeczy z Chin - samochodu.
Chińskie ministerstwo finansów poinformowało również o przywróceniu podatku od sprzedaży małych samochodów z silnikami do 10 procent z 7,5 procent w 2010 r.
Szanghaj, miasto o podobnej populacji jak w Pekinie, miało ograniczenie w rejestracji nowych samochodów od lat.
Chińskie miasta inwestują w nowe metro i systemy transportu publicznego, aby sprostać wymogom transportu w ich miastach, które wciąż rosną. Miasto Guangzhou, jedno z największych węzłów dla przemysłu samochodowego wybudowało dużą sieć metra w ciągu ostatniej dekady, które doprowadziło do unikania zatorów komunikacyjnych w Pekinie.
Spowolnienie wzrostu może nie być takie złe dla producentów samochodów, którym ciężko nadążyć za popytem w Chinach. Wzrost stanowił dużą część rekordów sprzedaży dla zachodnich samochodów takich jak VW Group, GM. Po raz pierwszy, GM sprzedaje więcej samochodów w Chinach, niż ma to miejsce w rynku krajowym w tym roku. I marki premium, takie jak Audi, BMW i Mercedes-Benz odnotowały gwałtowny wzrost sprzedaży również w Chinach i wprowadziły wersje samochodów na lokalny rynek, tylko z innym rozstawem osi m.in takie jak Audi A8 L, które są bardzo popularne.
Ograniczenia na auto w Chinach mogą prowadzić do jednego. Zachodni konsumenci nie kupowali jeszcze jednej rzeczy z Chin - samochodu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz