Wiosną, 2011r. ujrzymy nową, trzecią już generację tego popularnego kompaktu. Pierwszy Focus wyróżniał się odważną stylistyką nadwozia oraz wnętrza. Jego następca, bardziej już stonowany, zawdzięcza swój sukces dzięki niezależnemu zawieszeniu, które powodowało bardzo wysoki komfort jazdy. Nowy Focus ma natomiast zaskoczyć nas dynamiką i precyzją układu kierowniczego.
Stylistyka
Nowa generacja ma bardzo zbliżone wymiary do swego poprzednika (4.32 - 4.40 cm), lecz wygląd auta jest już zupełnie inny. Linie nawiązują do mniejszej Fiesty. Firma stylistyczna (Kinetic Design) starała się utrzymać nowoczesne linie oraz nadać im dynamicznego charakteru, co się z pewnością udało.
Wnętrze
Wnętrze również uległo zmianie, z całą pewnością na korzyść auta. Z całą pewnością poprawiono desigh oraz jakość materiałów. Teraz środek auta nie jest nudny, dzięki czemu auto nie jest tak monotonne jak wcześniej. Zegary zostały ulokowane w tubach, pomiędzy nimi znalazł się centralny ekran TFT. Dysze nawiewów są "pionowe", co dodaje wnętrzu dynamiczny, oryginalny charakter.
Właściwości jezdne
Tutaj odnajdujemy największe zmiany, jakie Ford przeprowadził w tym modelu. Z rozmowy z Norbertem Kessingerem - szefem działu dynamiki, dowiadujemy się, że kluczem do sukcesu jest "pieczołowitość i przemyślana staranność w dokonywaniu niewielkich modyfikacji, które razem przynoszą pożądany efekt". Po przejażdżce autem odczuwa się niesamowitą precyzję układu kierowniczego, oraz pracy zawieszenia auta. Pokonywanie zakrętów, nawet z szybką prędkością nie powoduje żadnych podsterowności. Karoseria wychyla się, lecz w akceptowalnych granicach. Poprawiono również amortyzację, która utrzymuje auto w komforcie, bez bujania. Kolejnym zauważalnym elementem jest znaczne zredukowanie hałasów i wibracji w aucie. W porównaniu z poprzednimi generacjami, widzimy tu wyraźną poprawę.
Jednostki napędowe
Do dyspozycji jest sześć jednostek benzynowych i pięć wysokoprężnych. Rodzina benzynowych silników Duratec, obejmuje jednostki o pojemności od 1,4 do 2,0 litrów i mocy odpowiednio od 80 KM do 145 KM. Silniki 1.6 oraz 2.0 mogą być opcjonalnie wyposarzone w automatyczną przekładnię Durashift-FN, zamiast standardowej, manualnej 5-biegowej skrzyni. Najlepszym, benzynowym silnikiem wydaje się być 150 konna odmiana 1.6 EcoBoost.
Silniki wysokoprężne rodziny Ford Duratorq TDCi są wyposażone w nowoczesny układ wtryskowy common rail. Charakteryzuję się tym, że przy maksymalnym przyspieszeniu np. podczas wyprzedzania, możliwy jest chwilowy wzrost nominalnej wartości momentu obrotowego o 20 Nm. Warto wspomnieć o wspaniałym silniku 1.6 ECOnetic o mocy 109 KM. Ma on standardowo montowany filtr cząstek stałych DPF. Spalanie Źródłem napędu jest tu 1,6-litrowa jednostka Duratorq TDCi o mocy 109 KM ze standardowo montowanym filtrem cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter), ze średnim zużyciem 4.3 litra na sto kilometrów.
Czy warto kupić?
Niebawem poznamy ceny nowego Focusa. Jeżeli mamy czas, to poczekajmy na jego wejście do salonów. Głównymi konkurentami od zawsze byli VW Golf oraz Opel Astra. Jednak dzięki precyzji prowadzenia i przyjemności z jazdy, również staje się groźnym rywalem dla Alfy Romeo Gulietty. Jest jakby kompromisem, pomiędzy praktycznymi (Opel, VW) a świetnie jeżdżącymi (Alfa Romeo) autami, co pozwala stwierdzić, że nowy Ford Focus jest jak najbardziej godny polecenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz